دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ

 

اینستاگرام ، به عنوان یکی از محبوب‌ ترین شبکه‌ های اجتماعی جهان ، فرصت‌ های بسیاری را برای کسب و کارها فراهم می‌ کند. امروزه تقریبا همه کسب و کار ها برای پیشرفت اهداف خود نیازمند شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام هستند. اگر صاحبان کسب و کار ها تسلط کافی به مهارت های مدیریت پیج ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ داشته باشند. می توانند د ر مسیر برند سازی صحیح و موفقیت شغل خود گام بردارند.

 

اما آن دسته از افرادی که هنوز قدرت شبکه های اجتماعی را در موفقیت کسب و کارشان جدی نگرفته اند، به تدریج گوی رقابت را به سایرین واگذار  و مشتریان خود را از دست خواهند داد چرا که امروزه اینستاگرام در زندگی تک تک ما نقش کلیدی دارد. ما برای دریافت طیف وسیعی از اطلاعات مورد نیاز خود به این پلتفرم مراجعه می کنیم و یا اینکه با مشاهده تصادفی محصولات مختلف که حاصل تبلیغات هوشمندانه در این شبکه هستند به این نتیجه میرسیم که ما نیز به آن ها نیاز داریم و حتی تصمیم به سفارش و خرید آن ها می گیریم.

 

این مقاله مهم فرصتی خواهد تا دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ را برای تمام صاحبان کسب و کار ها معرفی کنیم و با ظرفیت های اینستاگرام در موفقیت شغلی بهتر آشنا شویم.

 

دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ
دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ

 

 

5 دلیل که باید محتوای حرفه ای در اینستاگرام بسازیم

 

با توجه به اینکه در اینستاگرام رقابت برای فروش انواع محصولات و خدمات بالاست ، تولید محتوای حرفه‌ ای و جذاب می‌ تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود حرفه ای تر به نظر رسیده و در دسته‌ بندی خود برتری بیشتری داشته باشید.

 

در ادامه 5 دلیل مهم را برای ساختن محتوای حرفه‌ ای در اینستاگرام بررسی می کنیم.

 

1. راه اندازی کسب و کار اینستاگرام
امروزه به دلایل مختلف اجتماعی ، اقتصادی و .. بسیاری از افراد داشتن یک پیج کاری را به اجازه محل فیزیکی جهت کسب را درآمد ترجیح میدهند. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار اینستاگرامی دارید، تولید محتوای حرفه‌ ای می‌ تواند به شما کمک کند تا برند خود را در بازار معرفی کنید و به مخاطبانتان پیامی قوی و مفید ارائه دهید. با جلب نظر آن ها میتوانید به طور مستقیم محصولات و یا خدمات خود را عرضه نمایید.

 با توجه به جمعیت بالای کاربران اینستاگرام، این شبکه اجتماعی برای راه اندازی و توسعه تمامی کسب و کارها فرصتی عالی است.

2. درآمد بیشتر به عنوان کانال دوم
اگر در دنیای واقعی به عنوان یک برند یا کسب و کار در یک محلی کار میکنید ، می توانید به عنوان کانال درآمدی دوم کسب و کار خود را در اینستاگرام هم معرفی کنید. تولید محتوای حرفه‌ ای برای شغلتان می‌ تواند منجر به افزایش درآمد شما شود. با تولید محتوا های جذاب و متنوع ، می‌ توانید مخاطبان بیشتری را به سمت خرید محصولات و خدمات خود هدایت کنید. همچنین، با استفاده از ابزار های تبلیغاتی در اینستاگرام، می‌ توانید درآمد خود را از طریق تبلیغات در این شبکه افزایش دهید.

 

3. برند سازی برای محصولات و خدمات
یکی از دلایل اصلی برای ساختن محتوای حرفه‌ ای در اینستاگرام ، برند سازی است. با استفاده از این شبکه اجتماعی ، می‌ توانید برند خود را به نحوی قوی و جذاب به مخاطبانتان معرفی کنید. با انتشار محتوای مرتبط و اصیل ، می‌ توانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید و استراتژی برندینگ خود را بهبود ببخشید.

 

4. جذب مشتری بدون دردسر
با تولید محتوا های حرفه‌ ای و جذاب ، می‌ توانید مشتریان جدید را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. با استفاده از تصاویر و ویدئو های جذاب و خلاقانه ، می‌ توانید از طریق اینستاگرام مخاطبان بیشتری را به خدمات و محصولات خود جذب کنید. همچنین، با برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان خود و پاسخگویی به سوالات و نیاز های آن‌ ها، می‌ توانید ارتباط خود را با مشتریانتان حفظ نمونده و آن ها را برای خرید ترغیب کنید.

 

5. بازاریابی راحت تر
از جمله بهترین استراتژی‌ های دیجیتال مارکتینگ ، استفاده از اینستاگرام است. با ایجاد محتوای حرفه‌ ای و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی در اینستاگرام، می‌ توانید به آسانی به مخاطبان هدفتان دسترسی پیدا کنید. با توجه به قابلیت‌ های هدفمندسازی تبلیغات در اینستاگرام ، می‌ توانید تبلیغات خود را به نحوی طراحی کنید که به دقت مشتریان هدف را جذب کند و نتیجه‌ بخش باشد.

 

در نهایت، همانطور که مشاهده می کنید تولید محتوای حرفه‌ ای در اینستاگرام امری ضروری است که به شما کمک می‌ کند تا در حرفه خود به رقابت با سایرین بپردازید، مشتریان جدید جذب کنید درآمد بیشتری کسب نموده و استراتژی‌ های بازاریابی خود را توسعه دهید. بهره‌ برداری از این ابزار قدرتمند در پلتفرم محبوب اینستاگرام می‌ تواند به شما در رشد و توسعه کسب و کارتان بسیار کمک کند.

 

دوره تولید محتوا اینستاگرام برای کسب و کار ها


در دنیای امروز، شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در توسعه و تبلیغات کسب و کارها ایفا می‌ کنند. بین تمام شبکه های اجتماعی، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ ترین و مؤثرترین رسانه ها در جذب مخاطب به حساب می آید.

در این بخش ، به بررسی دوره آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام برای کسب و کارها خواهیم پرداخت و نرم افزارهای مورد نیاز نیز بررسی خواهند شد. 


تولید محتوا برای اینستاگرام می‌ تواند فرصتی بسیار ارزشمند برای تمام کسب و کارها باشد. با استفاده از محتوا های جذاب و خلاقانه، می‌ توانید به مخاطبان خود نشان دهید که کسب و کار شما چقدر حرفه ای است. در دوره آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام، شما می‌ توانید با تکنیک‌ ها و استراتژی‌ های موثر برای جذب مخاطبان ، محتوهای خیره کننده ایجاد کنید.


یکی از ابزار هایی که در امر تولید محتوا امروزه توسط حرفه ای ها مورد استفاده قرار میگیرد،  استفاده از نرم افزار فتوشاپ است. این ابزار به شما کمک کند تا محتواهای حرفه ای و جذابی را ایجاد کنید.  با  فتوشاپ می‌ توانید تصاویر خود را ویرایش و بهبود دهید و یک حرفه ای‌ بسازید.

 

اخیرا ادوبی با معرفی هوش مصنوعی فتوشاپ ، استفاده از این نرم افزار کاربردی را حتی برای مبتدیان نیز بسیار ساده تر کرده است . حالا شما توسط قابلیت هوش مصنوعی فتوشاپ خیلی راحت و در عرض چند دقیقه میتوانید کاور ها ، المان ها و طرح های بسیار خارق العاده برای پست و استوری اینستاگرامتان آماده کنید.


در دنیای اینستاگرام ، کلیپ ها نیز می‌ توانند نقش بسیار مهمی در جلب توجه مخاطبان و مشتریان ایفا کنند. با استفاده از نرم افزارهای تدوین ویدیویی مانند افترافکت ، کمتازیا و پریمیر پرو و اینشات می‌ توانید ویدیوهای جذاب و حرفه ای با افکت ها و جلوه های ویژه سینمایی را ایجاد و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. این نرم افزارها امکانات و ابزارهای متنوعی برای تدوین ویدیوها ارائه می‌ دهند و شما را قادر می سازند تا ویدیوهای خلاقانه و با کیفیت را آماده کنید.

 

آموزش طراحی  پست حرفه ای اینستاگرام

 

با گسترش روزافزون شبکه‌ های اجتماعی به‌ ویژه اینستاگرام ، طراحی پست‌ های جذاب و حرفه‌ ای برای جلب توجه کاربران اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

اما چگونه می‌ توانیم با استفاده از ابزارهای طراحی مانند ایلاستریتور و فتوشاپ ، پست‌ های گرافیکی منحصر به فردی را بسازیم؟

 

روش طراحی با استفاده از ایلاستریتور

1. انتخاب قالب مناسب : در ابتدا، قالبی که می‌ خواهیم طراحی کنیم را در نظر بگیرید. می‌ توانید از قالب‌ های آماده استفاده کنید یا قالب خود را از ابتدا طراحی کنید. اگر در انتخاب قالب مناسب کار خود تردید دارید میتوانید از هزاران قالبی که روزانه در اینستاگرام توسط رقبای شما استفاده شده اند ، با رعایت حقوق کپی رایت ، الگو برداری نمایید.

2. انتخاب رنگ‌ ها و فونت‌ ها : رنگ‌ ها و فونت‌ هایی که با موضوع پست همخوانی داشته باشند را انتخاب کنید. ترکیب رنگ‌ ها و استفاده از فونت‌ های جذاب می‌تواند طرح شما را زنده کند. دقت کنید در این مورد افراط نکنید و طرحتان شلوغ و پیچیده نکنید.

3. طراحی المان‌ ها: با استفاده از ابزار های فوق العاده ایلاستریتور، المان‌ های مختلفی مانند شکل‌ ها، آیکون‌ ها، و سمبل‌ ها را طراحی کنید. این المان‌ ها می‌ توانند زینت‌ بخش تزئینات پست شما عمل کنند.

4. قرار دادن متن : با استفاده از ابزارهای مربوط به متن در ایلاستریتور، متن‌ های مورد نظر را بر روی پست قرار دهید. از تنوع فونت‌ ها و اندازه‌ ها استفاده کنید تا ظاهری جذاب و متفاوت به پست ببخشید. میتوانید متن های سه بعدی برجسته ایجاد کنید و در پایان شماره تماس و آدرس پیجتان را درج کنید.

 

روش طراحی با استفاده از فتوشاپ

1. ایجاد سند جدید: در ابتدا، سندی با ابعاد مناسب برای پست ایجاد کنید. معمولاً ابعاد 1080x1080 پیکسل برای پست‌ های اینستاگرام مناسب است.

2. استفاده از لایه‌ ها: با استفاده از قابلیت لایه‌ ها در فتوشاپ، ویرایش و تغییرات راحت‌ تری دارید. المان‌ های مختلف را در لایه‌ های مجزا قرار داده و به صورت تدریجی پست را طراحی کنید.

3. استفاده از افکت‌ ها : با استفاده از افکت‌ های مختلفی مانند سایه ، برجستگی و گرادیانت رنگ، پست خود را سر زنده و جذاب کنید. از ابزارهای فتوشاپ برای اعمال افکت‌ ها استفاده کنید.

4. ویرایش تصاویر: در صورت نیاز، تصاویر مورد استفاده را در فتوشاپ ویرایش کنید. تنظیم کنتراست و روشنایی، تغییر رنگ‌ ها، و حذف عناصر اضافی می‌ تواند به پست شما زندگی بیشتری ببخشد.

5. استفاده از المان های آماده : برای تسریع سرعت انجام کار میتوانید از میلیون ها تصاویر و المان های بدون پس زمینه در لایه های کارتان استفاده کنید. مثلا برای درج شماره تلفن قرار دادن المان تلفن کار را زیبا میکند و شما می توانیدبه جای صرف زمان برای ایجاد آن ها از هزاران طرح های آماده تلفن با فرمت PNG استفاده کنید.

 

در پایان، چند راهکار مفید برای طراحی پست‌های حرفه‌ای در اینستارام را می‌توان به شرح زیر بیان کرد

1. استفاده از تصاویر با کیفیت: تصاویر با کیفیت و واضحی را برای پست‌ های خود انتخاب کنید. این به کیفیت و جذابیت پست شما کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید تصاویر را کپی نکنید و تا جای ممکن خودتان خلق اثر و هنر کنید.

2. ترکیب مناسب رنگ‌ها: با ترکیب رنگ‌ های همخوان و متناسب با موضوع پست، جذابیت و هماهنگی بیشتری خواهید داشت.

3. استفاده از فضای منفی: با استفاده از فضای منفی (بخش‌های خالی)، پست خود را زیباتر و مرتب تر نمایش دهید.

4. نظم در طراحی: توجه به نظم و ترتیب المان‌ها در پست، از زیبایی و حرفه‌ایتر شدن طراحی کمک می‌کند.

 

با توجه به این راهکار ها و استفاده مناسب از ابزار های ایلاستریتور و فتوشاپ ، می‌ توانید پست‌ های حرفه‌ای و جذاب را برای ارائه به مخاطبان اینستاگرام طراحی کنید. همچنین با تجربه و تمرین بیشتر، مهارت‌ های خود را در طراحی بالا ببرید.

اگر نیاز به یادگیری حرفه ای این نرم افزار های طراحی داشته باشید . مجموعه آموزشی فینال کلاس دوره های فوق العاده طراحی گرافیک را به شما توصیه میکند تا بتوانید بدون نیاز به حضور در آموزشگاه ها ، مهارت های طراحی و تدوین خود را بهبود دهید.

 

راهنمای استفاده از فونت های جذاب فارسی در اینستاگرام

 

یکی از عوامل مهم در جذب توجه دیگران در اینستاگرام، استفاده از فونت های جذاب و زیبا در طراحی پست ها و استوری ها است. در صورتی که قصد داشته باشید به زبان فارسی متنی را در اینستاگرام ایجاد کنید خواهید دید صرفا یک فونت فارسی را می توانید استفاده کنید .

نبود فونت مناسب فارسی میتواند ارزش کار های شما را کاهش دهد. در این قسمت، به شما راهنمایی خواهیم کرد که چگونه می‌توانید از فونت های فارسی جذاب در اینستاگرام استفاده کنید.

برخی از برنامه های دستیار اینستاگرام قابلیت افزودن فونت های متنوع و زیبای فارسی به متن های شما را فراهم می‌ کنند. با نصب این برنامه ها، می‌توانید ابتدا کاور استوری را در برنامه ثانویه ایجاد و فونت های زیبا و جذاب فارسی را بدون محدودیت به متن های خود اضافه کنید. در پایان آن را ذخیره و توسط اینستاگرام پست کنید.

برخی از این برنامه ها شامل متن نگار ، اینشات و FancyKey قابلیت نصب به صورت اپلیکیشن را دارند و برخی مانند ، Cool Fonts و Font Changer  ، LingoJam آنلاین بوده و نیازی به نصب ندارند به این صورت که در کادری متن مورد نظر را می نویسید و آن متن با انواع فونت های جذاب به شما نمایش داده می شود و شما میتوانید یکی از فونت های مورد علاقه را کپی و در اینستاگرام پیست کنید.

 

هنگام استفاده از فونت های جذاب در اینستاگرام ، باید به چند نکته توجه کنید

1. استفاده معتدل : استفاده معتدل از فونت های جذاب و زیبا می‌ تواند به جذب توجه دیگران کمک کند. اما استفاده بیش از حد از این فونت ها ممکن است باعث کاهش خوانایی متن و ایجاد سردرگمی شود. بنابراین، توجه به تعادل در استفاده از فونت ها بسیار مهم است.

2. مطابقت با محتوا : فونت های جذابی که انتخاب می‌ کنید، باید با محتوای پست یا استوری شما مطابقت داشته باشند. میزان گیرایی و جذابیت فونت باید با محتوا همخوانی داشته باشد تا نتیجه نهایی جذاب و هماهنگ به نظر برسد.

 

همچنین توجه داشته باشید استفاده از برخی فونت ها را همیشه در کارتان ادامه بدهید. فونت ها میتوانند به نوعی امضای کارتان باشند. پس برخی از جملات و نکات مهم را همیشه با یک نوع فونت بنویسد و از تغییر دادن فونت ها اجتناب کنید.

 

اهمیت استوری ها در اینستاگرام ، چطور استوری حرفه ای بسازیم؟

 

با رشد روزافزون شبکه‌ های اجتماعی، نحوه ارتباط و انتقال اطلاعات آن ها نیز تغییر کرده است. در اینستاگرام، یکی از ابزارهایی که برای اشتراک‌ گذاری محتوا و ارتباط با بازدیدکنندگان استفاده می‌ شود، استوری‌ ها هستند.

 

این قابلیت جدید و پرطرفدار، به کاربران اینستاگرام امکان می‌ دهد تا عکس‌ ها، ویدئو ها، نوشته‌ ها و محتوای دیگر را به صورت موقت به اشتراک بگذارند. برخلاف پست‌ ها ، استوری ها پس از ۲۴ ساعت از دسترس خارج می‌ شوند، البته میتوانید با قابلیت هایلایت آن ها در بخش مخصوص ذخیره کنید.

 

نکته ظریف استوری‌ ها این است که به کاربران اینستاگرام امکان می‌ دهند تا  خیلی سریعتر ، یک پیام و یا محتوایی خاص را با دنبال کنندگان به اشتراک بگذارند. در واقع، این ابزار نه تنها به کاربر امکان اشتراک گذاری سریع را میدهد ، بلکه با استفاده از ابزارهای متنوع مانند استیکر ها ، گیف های انیمیشنی ، فیلترها ، متن و نوشته‌ ها، استوری‌ ها را جذاب‌ تر می‌ کند.

 

استوری‌ ها به صورت کامل در بالای صفحه اصلی اینستگرام نشان داده میشوند و کاربران می‌توانند با لمس بر روی تصویر پروفایل شما، به مشاهده محتوای استوری پست شده پرداخته و در جریان آخرین تحولات قرار بگیرند. این امر باعث می‌ شود تا استوری‌ ها به طور مستقیم و بدون نیاز به جستجوی پروفایل، مشاهده شوند.

همچنین، از طریق استوری‌ ها، کاربران می‌ توانند با شما در ارتباط باشند و نظرات و پیام‌ های خود را مستقیما با شما به اشتراک بگذارند. این ابزار برای رساندن پیام‌ ها و ارتباط بین کاربران اینستاگرام بسیار فوق العاده است. پس در نظر داشته باشید با طراحی استوری های خلاقانه مخاطبان خود را افزایش دهید.

برای ساختن استوری حرفه‌ ای در اینستاگرام ، چند نکته مهم را در نظر بگیرید

1. انتخاب محتوا : قبل از ساخت استوری ، بهتر است محتوای خود را با دقت انتخاب کنید. تصاویر و ویدیو های جذاب و متنوع را که از قبل به همین منظور آماده کرده اید را در بخش استوری بارگذاری کنید.

2. استفاده از ابزارهای طراحی : اینستاگرام ابزارهای متنوعی را برای طراحی استوری‌ ها ارائه می‌ دهد. از استیکر ها، فیلتر ها، فریم های متنوع ، گیف ها، متن و نوشته‌ ها استفاده کنید تا استوری‌ های شما بیشتر جذابیت داشته باشند.

3. تعامل با مخاطبان : از قابلیت‌ های استوری مانند نظر سنجی استفاده کنید تا با مخاطبان خود در ارتباط باشید. به نظرات آن‌ ها پاسخ دهید و با آن‌ ها تعامل داشته باشید. این امر باعث می‌ شود تا استوری‌ های شما بیشتر توجه کاربران را به خود جلب کند.

4. منظم بودن : تلاش کنید که استوری‌ های خود را به صورت منظم و مداوم منتشر کنید. این امر باعث می‌ شود که کاربران شما را همواره در دسترس ببینند و محتوا های شما را دنبال کنند.

 

در نهایت، استفاده هوشمندانه از استوری‌ ها در اینستاگرام می‌ تواند به شما کمک کند تا موفقیت خود را در این شبکه اجتماعی افزایش دهید. به  طورخلاصه، استوری‌ ها ابزاری قدرتمند برای انتقال پیام و ایجاد ارتباط با مخاطبان هستند.

 

دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ در فینال کلاس

 

در دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ ، شما با روش‌ ها و تکنیک‌ های مؤثر در استفاده از ابزارهای گرافیک دیزاین در طراحی ، تدوین و انیمیشن سازی پست و استوری‌ ها آشنا خواهید شد. این روش‌ ها و تکنیک‌ ها به شما کمک می‌ کنند تا محصولات و خدمات خود را به شکلی جذاب معرفی و فروش محصول خوبی را تجربه نمایید.

در این دوره آموزشی فوق العاده ، به شما نشان داده می‌ شود که چگونه با استفاده از ابزارهای هنری ، می‌ توانید پست‌ ها و استوری‌ های جذاب و خلاقانه‌ ای را طراحی کنید. بهره گیری از این دوره آموزشی میتوانید در سایر شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب نیز محتوای عالی بسازید و به تدریج از افزایش بازدید ها کسب درآمد داشته باشید.

این طرح‌ ها و انیمیشن‌ ها می‌ توانند به شما در جذب توجه مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل و فروش موفق کمک کنند. با استفاده از تصاویر و ویدئوهایی که با این ابزارها طراحی می‌ شوند، می‌ توانید به مخاطبان خود پیام‌ های واضح و قابل درک ارسال کنید و برند خود را به بهترین شکل ممکن نمایان کنید.

علاوه بر استفاده از ابزارهای هنری، در این دوره آموزشی به روش‌ های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ نیز اشاره خواهد شد. شما خواهید آموخت که چگونه با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند تحلیل داده‌ ها، ایجاد کمپین‌ های تبلیغاتی و استفاده از روش‌ های کسب و کار آنلاین ، میتوانید محصولات و برند خود را بهتر معرفی کنید و مخاطبان جدید را به سمت خود جذب کنید.

 

در نهایت، با شرکت در این دوره، شما قادر خواهید بود تا با استفاده از ابزارهای طراحی گرافیکی و روش‌ های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ ، پست‌ ها و استوری‌ هایی جذاب و خلاقانه را برای فروش محصولات و خدمات خود و نیز برند سازی طراحی و منتشر کنید. این دوره به شما کمک می‌ کند تا از توانایی‌ های هنری خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و از قدرت اینستاگرام برای جذب مخاطبان و افزایش فروش  بهره‌ برداری نمایید.

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

دسته بندی ها

مطالعه دوباره

نظرات شما

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید